Okazuje się, że przeniesienie bloga to karkołomne zadanie

Wiem, że powinno być to oczywiste ale wiecie jak to jest. Zima zawsze zaskakuje drogowców, a mnie zaskoczył ogrom pracy.

Krok pierwszy

Najpierw kombinowanie z szablonem, później szukanie informacji o możliwości (a raczej jej braku) przeniesienia zawartości oryginału bloga. Gdy już psychicznie pogodziłam się ze nowym startem i jako tako wykombinowałam jak to zrobić by i wilk był syty i owca cała, zaczęła się zabawa w kopiowanie paru ostatnich recenzji, zakładanie stron i uzupełnianie w nich informacji. Poznawanie obsługi WordPressa i pierwsze odwiedziny na WordPressowych blogach. Znaczy się pół nocy i ładny kawałek dnia w plecy. Ale ile satysfakcji!

Krok drugi

Dzięki uprzejmości ludzi o wiele ode mnie mądrzejszych i w obsłudze technicznej zorientowanych okazało się, że pół mojej pracy została wykonana na marne, a większość planów trzeba zmienić. Udało się przenieść zawartość oryginalnego bloga bez problemów! I to łącznie z komentarzami!

Z racji tego musicie wykazać się odrobiną cierpliwości. Wpisy starsze niż Na dobry początek słów kilka będą wizualnie odstawać od tych obecnych. Niestety nie dam rady edytować wpisów powstających przez ostatnie cztery lata.

Po drugie w zakładce Moje recenzje w danym momencie linki odsyłają do recenzji umieszczonych na onecie. Systematycznie będzie się to zmieniać, jednak jest to krecia robota, a ja mam dwójkę dzieci, kota i faceta. Wszyscy wiecznie głodni i generujący ogromne ilości bałaganu i odpadów. Dajcie mi czas.

Krok trzeci

Takie nieśmiałe pytanie… Podoba Wam się? Czy wszystko jest jasne, przejrzyste i czytelne? Coś byście zmienili?

3 thoughts on “Okazuje się, że przeniesienie bloga to karkołomne zadanie

  1. Pomiędzy-książkami pisze:

    Twój blog wygląda cudownie, być może kiedyś przejde na wordpressa, ale na razie blogger mi odpowiada.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Ola z pomiedzy-ksiazkami.blogspot.com

    Polubienie

Skomentuj

