Recenzja- „Endgame. Reguły gry” James Frey

16110743_146551825841431_3499072249317556224_n

 
Jeżeli śledzicie nowości wydawnicze na pewno nie przegapiliście premiery pierwszego tomu Endgame. Multimedialna przygoda, dzięki której można zgarnąć naprawdę pokaźną sumkę zyskała popularność  nie tylko w Polsce. Kto jeszcze nie wie niech się dowie- w książce poukrywane są wskazówki i zagadki, rozwiązanie ich prowadzi do konkretnych stron internetowych, a na końcu czeka złoto. Wcale nie wirtualne! Kto ma naprawdę tęgi umysł, trochę wolnego czasu oraz chciałby żeby  jego konto zostało uzupełnione o pokaźną kwotę, ten może się tutaj wykazać. Jeżeli z jakiegoś powodu ten opis was nie dotyczy i tak możecie się nieźle zabawić podczas tradycyjnej lektury.

Graj, aby zwyciężyć. Walcz, aby przetrwać.
Najsilniejsi i najsprytniejsi z Graczy dotarli do końcowej fazy Endgame. Klucz Ziemi oraz Klucz Niebios już odnaleziono, ukryty pozostał ostatni klucz do wygranej i ocalenia świata – Klucz Słońca. Zwycięzca może być tylko jeden!

Maccabee gra, by wygrać. Posiada Klucz Ziemi i Klucz Niebios. Teraz zrobi wszystko, by zdobyć Klucz Słońca. Ale w Endgame nic nie jest stałe. Maccabee musi grać ostrożnie i bacznie pilnować pleców. An Liu gra dla śmierci. Jego celem jest powstrzymanie Endgame i zagłada całego świata. Aisling porzuciła Grę i zdecydowała się walczyć po stronie życia.

Aisling, Sarah, Jago, Shari i Hilal nie dopuszczą do zakończenia Endgame. Klucz Słońca nie może zostać odnaleziony. Tych pięciu Graczy postanowiło ustanowić własne reguły Gry.

Wszystkich łączy jedno. Są gotowi umrzeć, by osiągnąć zamierzone cele. Doprowadzą sprawy do końca, ale na własnych zasadach.

Czytaj książkę
Szukaj wskazówek
Rozwiązuj łamigłówki
Zwycięzca będzie tylko jeden
Endgame jest prawdziwy
Endgame dobiega końca

Dwie poprzednie książki wywarły na mnie olbrzymie wrażenie, dlatego z niecierpliwością czekałam na wielki finał. Nie mogłam się doczekać by podróżować po świecie w towarzystwie swoich ulubionych Graczy, chciałam oglądać klęskę tych mniej lubianych, czuć gorący podmuch wybuchu na twarzy i zapach prochu. Dostałam to wszystko. A nawet więcej.

Autor przyzwyczaił nas już, że akcja w Endgame nie zwalnia nawet na sekundę,  dlatego szybkie tempo nie jest zaskoczeniem dla żadnego czytelnika. Zaskoczeniem może być jednak fakt większego scentralizowania akcji. Wcześniej towarzyszyliśmy każdemu z Graczy osobno. Teraz  gdy ich liczebność znacznie się skurczyła, a ci co pozostali podzielili się na dwie grupy czas antenowy poszczególnych osób znacznie się zwiększył. Dzięki temu możemy lepiej poznać nie tylko przebieg akcji ale też przyjrzeć się osobowości bohaterów. Stają się dla nas bardziej ludźmi, mniej Graczami, nawet ci których o ludzką twarz nie podejrzewałam.

Twistów fabularnych jak zawsze nam nie zabraknie. Gdy już myślimy że znamy rozwiązanie, ktoś nam coś wyjaśni, że przewidzieliśmy COKOLWIEK nagle autorzy serwują nam coś co kompletnie zaburza porządek rzeczy. Nic nie jest łatwe, a pewne rozwiązanie zupełnie, ale to zupełnie mi się nie podoba. Ktoś postanowił zabawić się w Martina…

Przez chwilę czułam pewien niedosyt. Zakończenie wydawało mi się… nie na miejscu? Jednak gdy zamknęłam książkę i przemyślałam pewne kwestie, doszłam do wniosku, że to po prostu nie mogło zakończyć się inaczej. Żadne zakończenie nie byłoby na miejscu- niektóre byłyby zbyt naiwne, inne zbyt brutalne lub  po prostu naciągane. Tylko to wydaje się na miejscu przez to, że nikt go nie zakładał. Chciałabym więcej, chciałabym poznać lepiej Jago, zobaczyć jak żył An, poznać tajemnice keplera. Niestety Gra się skończyła. Tylko niedosyt pozostał.

3 thoughts on “Recenzja- „Endgame. Reguły gry” James Frey

  1. ~Joan pisze:

    Kreacje bohaterów są według mnie niesamowite, okładka przechodzi samą siebie, ale co do treści, muszę przyznać, że zawiodłam się i to dosyć mocno… Liczyłam na coś wstrząsającego i zaskakującego, a wydawało mi się, że czytam niedopracowany szkic, który musi zostać opublikowany w tym momencie.
    Pozdrawiam i zapraszam na kilka moich słów na temat Endgame:
    http://www.favouread.blogspot.com

    Lubię to

Skomentuj

